V 143 obciach vypli telku a zapli seba

V nedeľu 2.6.2013 vyvrcholil 13. ročník týždňovej kampane zameranej na aktívne prežívanie voľného času s názvom Vypni telku, zapni seba! Bez pozerania televízie, hrania počítačových hier a zábavy na internete sa minulý týždeň zaobišlo približne 8000 oficiálne zaregistrovaných účastníkov zo 143 obcí. Organizátori z detskej organizácie eRko zaslali motivačné plagáty a náramky aj 20 školám. Týždňové alebo viacdňové voľnočasové programy pre deti organizovalo spolu viac ako 1000 dobrovoľníkov. 

eRko poskytlo na web-stránke www.erko.sk/vtzs dobrovoľníkom a sympatizantom kampane materiály pre rodiny a skupiny mladších i starších detí s námetmi na tvorivé popoludnia, hry, súťaže, rozvíjanie talentov a oslavu Medzinárodného dňa detí. Motívom 13. ročníka kampane bolo heslo Objav poklad!. Dobrovoľníci predstavili deťom na začiatku týždňa tzv. „pokladomat“ – motivačný predmet, ktorý si sami vyrobili a prostredníctvom ktorého objavovali s deťmi témy jednotlivých dní. Napríklad na základnej škole Angely Merici v Trnave si deti vytiahli z „pokladomatu“ cukríky, ktoré počas dňa štedrosti rozdávali iným deťom spolu s myšlienkou o dávaní. 

Kampaň bola inšpiráciou pre prežitie kvalitného času na vzťahy vo viacerých rodinách. Slovami matky jednej zo zapojených rodín Andrey Markovej: „Telku doma nemáme, ešte sme ju za 12 rokov manželstva nemali potrebu kúpiť. Nemuseli sme ju teda vypínať. V tomto týždni sme však zrušili pozeranie rozprávok na počítači a tiež počítačové hry, na ktoré občas deti mávajú čas. V pondelok sme si vyrobili jednoduchý pokladomat, vysvetlili pravidlá a zahrali hry.“ 

Animátori eRka, ktorí sa svojim skupinkám detí venujú pravidelne počas celého školského roka obmedzili svoju prítomnosť na sociálnych sieťach pod heslom Vypni Facebook, zapni seba! Voľný čas venovali príprave každodenných aktivít a samotným deťom.

Zdroj: eRko

Galéria